real madrid spen

هواداران رئال مادرید

real madrid spen

هواداران رئال مادرید

جشن 28 سالگی مسی

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۵ ب.ظ

لیونل مسی امروز 28 ساله شد. به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به آمار و اعدادی که او تا به حال از خودش به جایِ گذاشته است .

 

مسی در 482 بازی 412 گل برایِ بارسلونا زده است، 180 گل بیش از هر بازیکنِ دیگری در تاریخِ این باشگاه. مسی رکوردِ بیشترین گل برایِ بارسا را در مارچِ 2012 شکست. مسی اگر 52 گلِ دیگر بزند به دو برابرِ رکورددارِ قبلی، سزار رودریگز می‌رسد. مسی رکوردِ گلِ لا لیگا (286)، چمپیونز لیگ (77) و سوپر کاپِ اسپانیا (10) را دارد.

 

بین بازیکنانِ باشگاه‌هایی که بیش از یک بار قهرمانِ اروپا شده‌اند، تنها گر مولر (525) و اوزبیو (473) از مسی بیشتر گل زده‌اند. مسی در 28 سالگی 24 عنوانِ قهرمانی دارد. پله و مارادونا در این سن رویِ هم 9 عنوان کمتر داشتند. با این حال افتخاراتِ ملی مسی کمتر از این دو بازیکنِ افسانه‌ای است. مارادونا و پله (2 بار) در 28 سالگی جامِ جهانی برده بودند. اما مسی امسالِ فرصتِ این را دارد که کوپا امریکا را با آرژانتین فتح کند، افتخاری که پله (با یک بار حضور) و مارادونا (با 3 بار حضور) هرگز بهش نرسیدند.

  • amirhosein mohamadzadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی